emblem
Меню Закрити

Написати священику

(Тут ви можете запитати про свята, пости, сповідь, покликання, сімейні стосунки, Церкву та багато іншого)

Трьох святителів

Так нехай світить перед людьми ваше світло, щоб вони, бачивши ваші добрі вчинки, прославляли вашого Отця, що на небі.

Мт 5,14-19

У кінці різдвяного часу святкуємо свято Трьох святителів: Василія Великого, Григорія Богослова та Івана Золотоустого. Хоч вони жили приблизно триста років після народження Божого Сина і вшанування їх не має прямого відношення до Різдва Христового, але з цією подією їх єднає тісний духовний зв’язок. Саме завдяки міцному зв’язку віри, любові та надії з Христом вони стали святими.

Після Різдвяних свят Церква спершу окремо вшановує трьох великих святих. Так обрізання Ісуса поєднане із пам’яттю про Василія Великого. Він залишив світ і його славу та пішов шукати щастя разом із Христом. Після свята Богоявлення згадуємо Григорія Богослова. А через день Церква святкує перенесення мощей Івана Золотоустого. Після цього вшановуємо їх разом, як символ єдності.

Єдність святителів з Богом служила духовній єдності між ними самими. Завдяки цій єдності вони мали велику духовну силу та зробили багато добра для Церкви й народу, збереження її єдності. У молитвах на честь трьох святителів є такі слова: „Вони, хоч і роз’єднані тілом, але з’єднані духом, богоносні захисники і служителі єдиносущної Тройці, осяйні світила вселенної, стовпи Церкви”.

У другій половині 11 століття між почитателями цих святих виник спір, хто з них більш заслужений для Церкви. Одні вважали Василія Великого, інші Григорія, а треті Івана Золотоустого. Цей спір вирішили самі святі. Спочатку кожен із них зокрема, а потім всі разом у сні з’явилися побожному єпископові міста Євхаїти Івану зі словами, що вони однаково заслужені для Церкви й рівні перед Богом і сказали йому так: “Всі ми у Бога маємо однакову славу і немає між нами суперечок з цього приводу. … Нема між нами першого і другого, нехай же і люди нас не розділяють, бо ми за життя любили мир і згоду й любимо її і тепер. А щоб показати, що ми є одне у Бога, признач празничну службу для нас в один день, а ми постараємося, щоб усі, вшановуючи нашу пам’ять, отримали поміч для спасіння, можемо це зробити, бо маємо ласку в Бога!” Після того Церква встановила окреме свято на вшанування пам’яті і почитання великих трьох святителів у день їхнього об’явлення – 12 лютого.

Питання єдності народу, держави, Церкви, родини було важливим упродовж усієї історії людства і залишається актуальним сьогодні. Бо єдність дає силу, захищає людей від небезпек, як молимося: „В єдності сила народу, Боже нам єдність подай”. Багато з нас потребує єдності духа: думок, бажань та вчинків. Хто ж би не хотів, щоб наші мрії були реалізовані, ставали дійсністю, а не залишалися в у яві чи на папері.

До одного лікаря прийшла хвора жінка. Вона скаржилася на невроз, неспокій та інші хвороби. Лікар її вислухав, оглянув і приписав їй такі ліки: „Кожен день по годині читати Святе Письмо”.

Жінка спочатку образилася на нього, але потім подумала, що напевно він щось знає і вирішила послухати його.

Проминув місяць і жінка стала новою людиною. Вона не тільки забула про свої хвороби, а навпаки - відчула тепер бадьорість, радість життя й готова була іншим допомагати.

Прийшовши знову до лікаря, вона подякувала йому й запитала, звідки він знав, що їй було потрібно саме ці ліки? Лікар підвів її до свого столу і показав їй розгорнуту Біблію, позначену різними помітками та сказав: „Пані, коли б я не читав Біблії, то був би таким хворим, як були ви, але ця книга є для мене джерелом духовної сили, здоров’я і знання”. Коли ми часто вивчаємо Божу правду і більше думаємо про Бога, ніж про себе, тоді проблеми покидають наші думки та життя і їхнє місце займає спокій.

Тож коли в житті панує єдність думок та вчинків, бажань і реальності навколо нас, тоді ми впевнені у собі, спокійні, радісні та щасливі. Дорогу до такої єдності нашого духа показують ці три великі святителі: Василій, Григорій та Іван. А вона проста: вивчення Святого Письма – Божої правди, яка є єдиною надійною дорогою до добра, постійна молитва, як знак надії на Христа і сили жити правдою, щира любов до Бога. Якщо ми будемо шукати добро у тісній єдності з Ісусом, тоді щастя обов’язково прийде у наше життя. Амінь.

о. Михайло Чижович, редемпторист

Адміністратор

Коментарі

Авторизуйтесь

Щоб залишати коментарі, авторизуйтесь за допомогою аккаунта у соціальних мережах

Авторизуйтесь

Щоб залишати коментарі, авторизуйтесь за допомогою аккаунта у соціальних мережах

Помилка
Отакої! Схоже, виникла непередбачена помилка. Будь ласка, спробуйте знову або зверніться до адміністратора